• Gratis levering vanaf €50
  • Voor 15uur besteld, dag erna geleverd
  • 24/7 support
  • <24u vervangtoestel bij defect

Kassa_Opwaardeer kaarten_Blokkeren en activeren

In de categorie Installatie .

Wanneer u één of meerdere kaarten wilt blokkeren of weer wil activeren via de beheeromgeving, doet u dit via het tabblad Rekeningen & Passen > Passen. Selecteer de desbetreffende kaart(en). Kies vervolgens 'Wijzig de status in...', in dit geval 'Geblokkeerd'. Het selecteren van kaarten werkt hetzelfde als het selecteren van gebruikers. 

Om een kaart te laten werken op de kassa, moet zowel de passtatus als de rekeningstatus op 'Actief' staan. Als deze niet op actief staan, dan zal de kassa 'Pas onbekend' weergegeven. 

Wanneer u uw kaart verliest is dit natuurlijk vervelend. Maar, u verliest uw saldo niet! Door een nieuwe betaalkaart aan te vragen kan u gewoon weer over uw bestaande saldo beschikken. Het saldo staat tenslotte niet op de betaalkaart zelf maar op een rekening die aan de betaalkaart gekoppeld is. Mensen die uw kaart vinden kunnen hier echter wel transacties mee doen, dus het is van belang dat u uw verloren kaart zo spoedig mogelijk blokkeert.

Hoe doe ik dit?

Stap 1. Log in op www.mijnkniponline.nl en klik op de knop 'Blokkeren'. 

Stap 2. U ziet dan het overzicht met uw kaart(en). Klik op het kruisje om de juiste kaart te blokkeren. De status zal na bevestiging veranderen van 'Actief' naar 'Is geblokkeerd'. Wanneer je het toch vindt, kun je deze op dezelfde manier weer activeren.